Photo of Matilde Gelli Italy

Do you like this artist?

Become a follower and be the first to know about your next publication

Biography

Matilde si laurea in Lettere Moderne all’Università di Firenze. Scopre solo tardivamente il suo interesse per la creta quando conosce Amalia Ciardi Dupré. Grazie a Lei viene a contatto diretto con l’ambiente della scultura nella Sua Bottega d’Arte, dove apprende i primi rudimenti e grazie a Lei espone, per la prima volta, in una collettiva nel maggio 2010. Successivamente si accosta al mondo del tornio e della decorazione,...

What security measures does Artelista take?

  • Verified artists profiles Trusted Artist
  • Artelista collects the work in the artist's workshop after validating that everything is correct and takes it directly to your home. We insure the work during shipment with Allianz Seguros ™
  • A secure platform: The artist does not receive the money until you confirm that everything is fine
  • If when you receive the picture does not convince you, we will pick it up for free and we will refund your money
  • Works with certificate of authenticity
  • Telephone support

How do I make the payment?

  • Payments are made online, through Artelista's secure system. Click on the "Add to cart" button and select the payment method you prefer.
  • Shipping costs covered by Artelista
See everything we offer you!
17.72 x 6.30 in
Sculpture
5.91 x 8.27 in
Sculpture
Sculpture
Sculpture
Sculpture
Sculpture
Pottery/Porcelain/Glass
Pottery/Porcelain/Glass
Pottery/Porcelain/Glass
See all the artworks

You might also be interested in...

Leave a comment or a review

Comments

Matilde si laurea in Lettere Moderne all’Università di Firenze. Scopre solo tardivamente il suo interesse per la creta quando conosce Amalia Ciardi Dupré. Grazie a Lei viene a contatto diretto con l’ambiente della scultura nella Sua Bottega d’Arte, dove apprende i primi rudimenti e grazie a Lei espone, per la prima volta, in una collettiva nel maggio 2010. Successivamente si accosta al mondo del tornio e della decorazione, dove continua ad approfondire la sua conoscenza della “materia”. Il suo iter ancora tutto in fieri mira ad uno studio spaziale della materia volto all’enfatizzazione dei pieni tramite i vuoti e viceversa poiché ritiene siano entrambi fondamentali gli uni agli altri in una costante ricerca di armonia di forme, fermamente convinta che la funzione di un’opera non debba essere esclusivamente appagante per l’occhio, ma debba permettere a chi le sta intorno di interagire il più possibile con essa entrando a far parte della vita del fruitore con garbo.

Custom request

Fill in the following form to order a work for this artist. If you want some type of concrete work, you can include your budget and give as many details as possible.

Payment method